Onderweg en aankomst in Curaçao

3 april 2016 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Daar zijn we dan. Geland en wel op Curaçao. Om 23.00 uur Nederlandse tijd kwamen we aan. In Curaçao was het toen 17.00 uur. De vlucht is goed gegaan. Papa zat bij het raam, daarnaast ik en daarna een andere man. Ik zat lekker klem. Helaas werd ik al snel misselijk door de turbulentie en heb ik in totaal 4x overgeven. Geen pretje was dat. Maar verder is alles goed gegaan. We kregen lekker eten (wat er helaas bij mij zo weer uit was) en drinken. In het vliegtuig konden we tv, films en series kijken, spelletjes spelen, radio luisteren en precies bijhouden waar we zaten in de lucht. En dat allemaal op een schermpje ter grote van een iPad die was ingebouwd op de stoel voor ons. Ideaal.
Na de landing ging het vrij vlot door de immigratie dienst. Daarna stonden onze koffers al klaar en konden we zo het vliegveld aflopen.
BAM! De warmte in. Een heerlijke 31 graden Celsius. Geen vervelende temperatuur.
Op het vliegveld hadden we een auto gereserveerd. Papa ging die regelen. Bleek nou dat als ik ook als bijrijder ingeschreven wordt, dat kost €10 per dag. Naja oke dachten we. Vervolgens vraagt die vrouw van het verhuur bedrijf: "hoe oud bent u?" Ik: "23". Waarop zij weer antwoord: "oh maar dan betaald u nogmaals €10 per dag omdat u onder de 25 jaar bent". Op dat punt dacht papa: oké ik word opgelicht. Dus we hebben mij niet ingeschreven als 2e bestuurder. Hopen maar dat het goed gaat als ik hier rijd.

Voordat we weg reden wilde ik nog even plassen. Ik had onderweg naar de auto een toilet bordje gezien. Die heb ik opgezocht en gevolgd. Ik moest een deur door die maar vanaf 1 kant open kon. Deze werd dan tegen gehouden door een heel klein blokje hout. Vervolgens kwam ik in een gang waar allemaal schoonmaak machines en dingen stonden. Eind van de gang moest ik een trap af. De deuren gingen scheef en veel tegels waren van de muren. Ik dacht bij mezelf: hier ga ik dus mooi niet plassen he. Ik doe het wel achter een bosje langs de weg. Maarja ik moest toch wel nodig dus al mijn moed bij elkaar geraapt en toch maar de trap af gegaan. Ik kwam in een nog vreemdere (als dat een woord is) ruimte terecht. Ook deze zag er niet uit. Ik heb snel m'n plas gedaan en ben als een malle weer terug gerend naar de auto. Missie geslaagd en overleefd✅

Vervolgens gingen we rijden. Met die collega van papa hadden we afgesproken dat we zouden bellen als we in de buurt van Willemstad waren en dan zou hij ons komen oppikken. Dus wij netjes de borden Willemstad gevolgd. En ineens waren alle borden weg. We konden geen borden meer vinden om aan te houden. Gelukkig hadden we op Schiphol een boekje gekocht waarin wat dingen stonden over Curaçao en gelukkig (!!!) ook een landkaart.
Nou echt, geloof me, er was geen touw aan vast te knopen waar we heen moesten. We volgde borden en ook die verdwenen ineens.
Uiteindelijk maar papa's collega gebeld waar we heen moesten. Die zou ons komen ophalen bij een groot parkeer terrein wat wij al eerder waren tegen gekomen. Wij weer terug. Na een klein kwartier ongeveer kwam die collega aangereden. Ik heb hem en zijn vrouw ontmoet. Theo en Sylvia. Aardige vriendelijke mensen. We zijn achter hun aangereden naar hun huis. Deze ligt helemaal beveiligd op een soort bungalow park. Ziet er mooi uit voor zover we dat konden zien want ook hier werd het intussen donker. Ze hebben een leuk mooi huis.
Papa en ik delen een slaapkamer en hebben onze eigen badkamer.
We hebben nog even wat gedronken met zijn alle. Maar ook dit sapje wat ik had viel verkeerd dus ik ben "op tijd" naar bed gegaan. Het sapje is inmiddels ook weer vertrokken via het riool. Hoop dat ik me morgen beter voel!
Zojuist heb ik lekker gedoucht en lig ik nu in bed. We hebben heerlijk airco op de kamer.

Ik ga lekker slapen nu want ben gesloopt. Het is hier nu 20.46. Maar Nederlandse tijd is: 2:46. Heb er dus een goeie dag opzitten.
Dit bericht plaats ik hopelijk morgen ergens want ik heb tot nu toe nog geen wifi. Heb er ook niet om gevraagd eerlijk gezegd.

Slaaplekker allemaal!

1. Bert Wijnands:
    3 april 2016
    Leuk om je zo te volgen Celine. Wel ophouden met die misselijkheid hoor.
    Morgen weer een nieuw verhaal lijkt me leuk de avonturen van CC.W Celine Curaçao. Wim. Groetjes Bert.
  2. Mamma:
    3 april 2016
    Gelukkig ben je intussen opgeknapt weet ik. Ben benieuwd naar jullie belevenissen van vandaag. Het "bootje" zag er goed uit in ieder geval. Dus wacht met spanning je verhaal af. xx
  3. Corry:
    4 april 2016
    Leuk schrijf je Celine. Ik krijg er kleurige beelden van op mijn netvlies. Maar waar zijn de foto's? Kijk je wel uit met roestige vishaken? Lijkt me toch geen goede vervanging van een pincet.