Vrijdag

9 april 2016 - Willemstad, Nederlandse Antillen

De laatste hele dag in Curacao is aangebroken. Wat is de tijd gevlogen. Ik heb een hoop gezien en gedaan en het zeker naar mijn zin gehad. Voor vandaag staat het hoogtepunt van de hele vakantie op de agenda. We gaan naar Klein Curacao! En nee, dat is geen Madurodam. Maar een onbewoond eiland, 2 uur varen vanaf Curacao. Om 5.15 ging de wekker. Om 6.30 werden we op de boot verwacht. We ging met de Mermaid. Dat is een reisorganisatie die de tochten naar Klein Curacao verzorgd. De cursisten van papa werken voor de eigenaar van de boot dus die hadden geregeld dat wij gratis mee konden. Normaal betaal je 105 dollar (100 euro). maar dit geld is het meer dan waard. Ik had van Ed, een van de cursisten, een reispil gekregen omdat ik de vorige keer op de boot zo beroerd was. Dit pillentje was geweldig zei hij! En dat was ook zo. Heerlijk! Nergens last van gehad gelukkig. Onderweg nog een hoop vliegende vissen gezien. Bijzonder zijn die. En ze komen ook echt nog ver! Na 2 uur waren we er. Super mooi!

Er staat op het eiland een verlaten vuurtoren die het nog wel doet maar helemaal vervallen is. Die kan je bezoeken. Zie foto's. Even verderop ligt een aangespoeld schip. Deze ligt er al zo lang dat hij helemaal verroest is en afbrokkelt. Ze kunnen hem niet weg halen want er liggen te veel rotsen voor de kust. Even verder op ligt nog een aangespoelde boot. Volgens Ed spoelden er hier voornamelijk fransen aan. Dat kwam omdat volgens de franse waterkaart dit eiland een heel stuk verder op lag. Ze zagen het dus niet aankomen. Na hier de mooie foto's genomen te hebben zijn we weer terug gelopen. Weer bij het strand zijn we gaan snorkelen. Mooie heldere blauwe zee ook hier weer. En ook de mooie gekleurde vissen waren aanwezig. Om 12.30 werd de bel geluid. Er stond een bbq klaar voor de gasten van de boot. We waren met zo een 100 man. Ze hadden van alles, salades, sparerib, hamburger, kip, nasi en vers fruit. Heerlijk allemaal. Na het eten nog een keer gaan snorkelen. En toen zagen we een schildpad zwemmen! Heel bijzonder om die in het wild tegen te komen. Hij staat op film maar die zet ik er thuis pas op. Na het snorkelen nog even heerlijk in de schaduw om het mooie witte strand gelegen. Om 14.30 ging de boot weer terug. Heerlijke dag gehad zo. Nadat we weer in de haven aangemeerd waren hebben we de crew leden bedankt. We moesten ook nog even een drankje mee drinken. Daarna afscheid genomen van iedereen en zijn we met Theo mee naar huis gereden. Thuis nog even lekker een duik genomen in het zwembad. Alles even lekker ontzout. Na het opdrogen gaan douchen en de tas gaan inpakken. Om 21.00 uur lagen we in bed. Vanmorgen vroeg weer eruit om de rest in te pakken. Om 9.00 uur gaan de winkels open. Papa en ik willen nog wat laatste souvenirs kopen en gaan dan richting het vliegveld. Om half 5 vliegen we terug. 3 uur van te voren moeten we aanwezig zijn. De verwachtte aankomst tijd in Nederland is om 8.30 uur. Bart komt ons ophalen weer. Kijk ernaar uit om hem weer te zien :)

Ik ga nu de laatste foto's plaatsen en dan gaat ook mn laptop de koffer in.

Tot in Nederland allemaal!

1. Mamma:
    9 april 2016
    Klinkt enorm leuk allemaal. Wat zullen wij een berg foto's te zien krijgen. Leuk! Ik zie je morgen weer. Goede reis terug, heb je voor het vliegen ook nog zo'n goeie pil gekregen? :-)