Gisteren

6 april 2016 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Gisteren om 7 uur opgestaan voor een leuke dag. Ik zou in m'n eentje vertrekken naar een van de mooiste stranden van Curaçao, Cas Abou. Met tussenstops.

Eerst lekker ontbijten. Daarna m'n spullen gepakt. Ed, een van papa's cursisten, heeft op m'n telefoon een app geïnstalleerd dat ik zonder internet toch navigatie heb. Ideaal! Ik kan de weg niet meer kwijt raken.
Om half 9 ongeveer ben ik vertrokken. Vond het wel spannend want het was de eerste keer dat ik zoiets deed. Dat ik in mijn eentje een land ga verkennen wat ik helemaal niet ken.
Met de goede borden aanhouden kom je een heel end. Mooi onderweg ook dat het was.
Je ziet heel veel cactussen en palmbomen.
Onderweg ben ik speciaal langs de flamingo's geredeneerd die leven hier in het wild. Mooie elegantie dieren. Denk dat er wel een stuk of 100 stonden. Deze beesten trekken rond de ABC eilanden, Aruba Bonaire en Curaçao. Ik had geluk dat ze er waren.
Daarna doorgereden naar het mooie strand.
Voor je daar op mag, moet je geld betalen. Er zit een grote donkere man in het betaalthokje. Deze zegt (bedenk jezelf even een Surinaams accent): "ey meisje ga je zwemmen?" Ik: "ja". Hij: "ey meisje mag ik met je mee zwemmen?" Ik: "eh nee." Hij: "ey meisje waarom niet?" Ik: "omdat ik een leuke vriend heb en die gaat dat niet leuk vinden als ik het zou doen." Hij: "ey meisje dan spreken hier morgen af oke? Doei!"
Daarna ben ik maar snel doorgereden.
Wauw wat was dat strand mooi. Zo mooi wit zand met een turquoise zee. Palmbomen, mooie rieten strandtenten. Ik heb me snel omgekleed want dat zag er zo mooi uit dat ik gelijk wilde zwemmen.
Heerlijk water en ook prachtig onder water. Mooie vissen gezien. Daarna nog even lekker op een strandstoel in de schaduw gelegen. Het was tegen 12 uur en ik begon honger te krijgen. Ze hadden tosti's op het menu staan. Tijdens het eten was ik niet alleen. Op tafel zaten 12 huismussen met mij. Één was zo brutaal die pikte gewoon brood uit m'n handen! Oke misschien deed ik het er ook een beetje om maar toch..
Daarna ben ik lekker terug naar huis gereden. Om 14.30 uur was ik weer thuis.
We hebben gewacht tot papa klaar was met de cursus en daarna zijn we opnieuw naar het Curaçao sea aquarium gegaan. Daar hebben ze alle vissen die ze hier ooit in de omtrek hebben gevonden. Mooie gekleurde zaten er tussen maar ook lelijke grote. Ze hadden een grote boot staan waar je in kon. In de bodem hadden ze glazen gemaakt aan de zijkant. Hierdoor kon je onder water kijken. Leuk gezicht was dat. Daarna zijn we naar de dolfijnen show geweest. Leuke show met 3 dolfijnen. De dolfijnen zijn daar in de buurt gevangen. De bassin's waarin ze zwemmen is gemaakt in een deel van de zee. Ze zwemmen dus gewoon in zee water. Hier vandaan zijn we doorgereden naar Punda. Leuk plaatsje waar ook de bekende koningin Emmabrug staat, beter bekend als de pontjesbrug, en de gekleurde huisjes. Hier hebben we lekker op een terrasje cocktails gedronken. Rond 19.00 uur zijn we naar de pizza hut gegaan en hebben we een heerlijke pizza op. Super lekker! Helaas geen foto's. Vervolgens hebben we thuis nog een biertje gedronken en zijn we gaan slapen.

1. Mamma:
    7 april 2016
    Ey meisje, dat heb je netjes opgelost.:-)